reklama

Adrenalínové zážitky v Slovinsku

Slovinsko patrí medzi moje najobľúbenejšie krajiny,neviem, či je to názvom, ktoré je až tak veľmi podobné Slovensku, že cudzinci nebadajú rozdiel, alebo tou čistotou, prijateľskými ľuďmi, športovými možnosťami a nádhernou prírodou

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Ako veľký fanúšik raftingu som si nenechala ujsť príležitosť okúsiť priezračné čistú vodu rieky Soča a vyblázniť sa na jej vlnách v rafte. Nebyť tej priateľskej pohostinnosti Slovincov a ich Travarice, ráno, by sa mi bolo raftovalo omnoho lepšie, bez opice…

Prvá WW III obtiažnosť, prvý pád, a ja s radosťou strácam vo vlnách studenej Soče moju opicu. Kiež by ju chcelo na tých kameňoch otrieskať viac. Aby sa dlhšie nevrátila. Pokriky inštruktora toto nie je dovolenka! toto je makačka! tak zaber, makaj, pádluj beriem už vážne…Pádlujem o sto-šesť aby som dohnala moju ležérnosť z prvého úseku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyše troj-hodinový splav striedali nádherné prírodné scenérie a splavy, ktoré testovali našu zručnosť. Soča patrí medzi najkrajšie a vodácky najatraktívnejšie alpske rieky, obtiažnosť Soče závisí od ročného obdobia. Podľa toho, skúsení vodáci pre klientov vyberajú úseky rieky. My sme mali šťastie a rieka nás poriadne potrápila kvalitnou adrenalínovou jazdou.

To sme ešte ale netušili aký adrenalín nás čaká na druhý deň.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tu vestu máš príliš širokú, potrebuješ užšiu, helma veľmi lieta, vymeň si ju za menšiu. Topánky majú tlačiť, neopren zapnúť ku krku, náramky, retiazky a iné zbytočnosti si zo sebou neberte. Toto nieje dovolenka, toto je makačka!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Do týchto "príjemných" inštrukcii sa “prebúdzam”. Stále nechápem, načo ten rozruch, veď ideme na canyoning. Že to nebude streľba kanónom mi dôjde:). Ale načo ten rozruch okolo výstroja, keď v brožúrach čítam, že canyoning je vraj ako prírodný tobogan. A na tých som ja zodrela nie jedny plavky. Pasujem sa preto za experta na tobogany.

Prvé prírodné šmykľavky, zostupy kaňonmi a tiesňavami horských riečok zvládam ako expert. Pri prvom skoku cca 7- 8 metrov keď mi inštruktor do vody podo mnou hodí kamienok so slovami presne TAM musíš skočiť, NEDÝCHAM. Veď v strede je obrovský balvan! áno viem, práve preto musíš skočiť TAM. V priezračnej smaragdovej cca 12 stupňovej ( ďakujem za vynález zvaný neopren) vode, opäť končí kamienok a za ním mám nasledovať JA. Vraj sa nemám pozerať dole, vraj mám odskočit čo najďalej, vraj sa mám poriadne nadýchnuť, vraj… Srdce mi ide vyskočiť z hrude a “jabĺčka” v kolenách znejú ako detská hrkálka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zhlboka sa nadýchnem, zavriem oči, zovriem päste a...

Práaaaaask.

Po vynorení kontrolujem všetky moje končatiny. Sú ok a sú celé. Váaaaaaau. Adrenalín by som vtedy mohla predávať na kilá, a netrpezlivosť po ďalšom takom skoku na tony.

Po tomto skoku, keď viem, že dokážem aj to, čo som si myslela, že nedokážem, si canyoning užívam ešte viac. Kaňonmi sa šmýkam ako neriadená strela. Skoky do vody si úplne užívam, neodradí ma ani tá výška. Ani môj strach z výšok.

Ďalšie menšie zaváhanie pociťujem pri zlaňovaní 12 metrovej steny kedy sa po pohľade dole ťažko snažím zosúladiť ruky, nohy. Dôverovať skobám a na pohľad tenkému lanu chvíľu trvá. Najlepšie je, vraj, nepozerať sa dole... Vďaka šmykľavému povrchu sa nachvíľu ocitám mimo svojho trajektória a s vypúlenými očami hľadám pomoc inštruktora, ktorý mi dáva rady zo zeme. Aj toto menšie zaváhanie zvládam. A o chvíľku pokrikujem na parťákov z dola, ktorí majú zlanovanie ešte pred sebou...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

nepozeraj sa dole, je to lepšie, jednu nohu za druhou pomaličky, ideeeš, to dáaaš už si skoro dole. Veď to poznáš - po boji je každý generál.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ak zatúžiš po troške adrenalínu vo svojom živote, Slovinsko ti vrelo odporúčam!

Erika Kladna

Erika Kladna

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Moje zážitky z ciest. Zoznam autorových rubrík:  Súkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu